Diskusní fórum
Zaregistrujte se ZDARMA nebo využijte výhody PROFI registrace. Více čtěte níže.
Hubl26 | Česke Budějovice/MoooToooR!!!
Reagovat
12.06.2020, 23:58
Tak tu máme novou nahrávkovou kauzu, tentokrát z Brna. odkaz
12.06.2020, 22:22
12.06.2020, 22:12
12.06.2020, 22:06
12.06.2020, 22:05
Problém je v tom, že to vychází na 3000 lidí.
Jediná smysluplná alternativa je 6421 diváků bez jakýhokoliv omezení. Všechno ostatní si může Bába strčit do prde1e pod úhlem 45 stupňů a třikrát otočit proti směru hodinovejch ručiček.
Jediná smysluplná alternativa je 6421 diváků bez jakýhokoliv omezení. Všechno ostatní si může Bába strčit do prde1e pod úhlem 45 stupňů a třikrát otočit proti směru hodinovejch ručiček.
12.06.2020, 21:51
12.06.2020, 21:41
12.06.2020, 21:37
12.06.2020, 21:36
Všichni, co dojdou k maturitě a mají volitelnou matematiku, která prokazuje, že mají na pochopení těchto věcí. Tam se učíme komplexní čísla, matice, kvaterniony, limity, derivace a integrály.
Vidí ode mě Godeluv důkaz věty o neuplnosti, ví, čeho se týká Riemannova hypotéza a problém čtyř barev. Účastníci mých matematických akcí znají teorii grafů, vedi, že e na i*pí je - 1 a vědí, co jsou to lucasova čísla. V jejich výuce používám 3blue1brown a numberphile. Slyšeli ode mě, co jsou to 3 krize matematiky a co je to problém kontinua(mimochodem jeho řešení našel český matematik Vopěnka) .
A víš proč si to můžu dovolit? Protože na to mají.
A víš proč na to mají? Protože neměli tyhle stupidní kecy, který tu předvádíš, když jsem je v šestý třídě učil dělit čísla pod sebe a nesnažili se kamuflovat svoji vlastní lenost za "jakože prej názor" . Světě div se, i Carl Friedrich Gauss, Georg Cantor a David Hilbert začínali v matematice tím, že počítali. Ne, opravdu v 11 letech neřešili problémy tisíciletí.
Máš tam ještě nějakej dotaz?
Vidí ode mě Godeluv důkaz věty o neuplnosti, ví, čeho se týká Riemannova hypotéza a problém čtyř barev. Účastníci mých matematických akcí znají teorii grafů, vedi, že e na i*pí je - 1 a vědí, co jsou to lucasova čísla. V jejich výuce používám 3blue1brown a numberphile. Slyšeli ode mě, co jsou to 3 krize matematiky a co je to problém kontinua(mimochodem jeho řešení našel český matematik Vopěnka) .
A víš proč si to můžu dovolit? Protože na to mají.
A víš proč na to mají? Protože neměli tyhle stupidní kecy, který tu předvádíš, když jsem je v šestý třídě učil dělit čísla pod sebe a nesnažili se kamuflovat svoji vlastní lenost za "jakože prej názor" . Světě div se, i Carl Friedrich Gauss, Georg Cantor a David Hilbert začínali v matematice tím, že počítali. Ne, opravdu v 11 letech neřešili problémy tisíciletí.
Máš tam ještě nějakej dotaz?
12.06.2020, 21:28
PS: Tuším, že alternativní a individuální myšlení jedince je pro tebe synonymem sprostoty, ale těmi problémy tisíciletí myslím známých sedm matematických problémů tisíciletí (dnes již bez jednoho již vypočítaného), na kterých jako matematik můžeš názorně studentům předvést, jak nedokonalá současná matematika je, co současná matematika řeší a že si mohou vydělat milion dolarů za výpočet jednoho z nich a tím je třeba také motivovat. Nebo snad současné školství takovouto atraktivní matematickou úlohu k výpočtu studentům tají a jako úspěch raději podbízí dělení pod sebe se zbytkem?
12.06.2020, 20:35
12.06.2020, 20:34
Mně třeba přijde jako hloupej argument říct, že není třeba učit se počítat pod sebe, protože máš přece kalkulačku. Nechci ti kazit iluze ale minimálně u přijímaček na VŠ je na většině škol zakázáno mít kalkulačku nebo tabulky. Mám pocit, že je to zakázaný i u přijímaček na SŠ, ale tím si nejsem tak úplně jist.
12.06.2020, 20:27
12.06.2020, 20:25
Děkuji za neuvěřitelně přesně popsaný příklad, sám jsem ti chtěl argumentovat naprosto stejným příkladem , ale netušil jsem, že ty sám vyučuješ přesnost, preciznost, zodpovědnost, cílevědomost tím, že dáš k výpočtu tento příklad. Opravdu se pořád vyučuje tímto způsobem, abys někomu dokázal jeho vlastní stupiditu? Smutné. Kolik tvých studentů například ví o problémech tisíciletí?
12.06.2020, 16:21
Taktéž souhlasím, je vidět, že tomu rozumíš. A pozor: alternativní školství opravdu ve většině případů nevytváří chytřejší či lepší jedince, jak si někdy rodiče zbožně přejí. Btw. Gaisi, ta korokrize právě zahýbala českým školstvím docela radikálně a mnoho učitelů se začalo IT dovzdělávat, což je pozitivní trend do budoucna. Samozřejmě existují výjimky.
12.06.2020, 15:29
Zbyňďo, rád tě čtu, i když ne vždy s tebou nesouhlasím. Co se týče tvých školských příspěvků máš absolutní pravdu a tvé argumenty jsou myslím naprosto nezpochybnitelné . Asi učíš i matematiku a nepochybuji o tom, že žáci mají tento dnes tolik diskutovaný předmět mají rádi
Ještě jednou
Ještě jednou
12.06.2020, 15:21
Jenomže tohle lze vztáhnout na starší děcka, která jsou samostatnější. V 7 letech prcek tohle neposoudí a je potřeba, aby to rozhodnutí za něj udělal rodič. A na to rozhodnutí by nemělo mít vůbec vliv, jestli člověk podlehl panice (a podrobil se slepě ovčímu systému) a nebo si o tom myslel své a vyhodnotil, že je potřeba, aby se to děcka naučila doma, když to nejde ve škole.
12.06.2020, 15:07
Není nad to argumentovat extremem je to jediná ženská v historii, co vyhrála oh ve dvou různých disciplínách a budeme z ní dělat příklad k následování, protože takhle se vzdělává líp. To jako vážně?
Kolik znáš dětí, co mají její píli a cilevedomost? Píšeš stejnou blbost jako kdybys tvrdil, že Jarda díky práci na statku vyrostl v nejlepší křídlo svy doby a tak stačí mít statek a art ross trophy se jen pohrne...
A ještě mi to nedá a zareaguju na jeden gaisuv nesmysl - dělení pod sebe. Víš, zda se to možná neuvěřitelný, ale ty děti se neučí dělit proto, aby uměly dělit. Učí se to proto, že (pokud jsi to někdy zkusil, klidně vem papír a vydel si 792:17, je to fajn cvičení-a žádný, že skončis zbytkem, pěkně dopocitej periodu, ať vidíš, co všechno se tím cvičí) je to učí sčítat, nasobit, odcitat a dělit z hlavy. Musí to udělat bez chyby, jinak to nevyjde, takže je to cvičí v preciznosti. Učí je to, že mít v něčem jednotnej systém, je prospěšný. Učí je to, co je to univerzální algoritmus. Učí je to odhad při práci s čísly a posiluje vnímání výsledků. A především - připravuje je to na budoucí látku jako je dělení mnohočlenů a zlomky.
Tak vidíš, nechtěl jsem reagovat, ale nakonec jsem se neudržel. To se mi stává, když někdo píše scestný věci o matematice.
Kolik znáš dětí, co mají její píli a cilevedomost? Píšeš stejnou blbost jako kdybys tvrdil, že Jarda díky práci na statku vyrostl v nejlepší křídlo svy doby a tak stačí mít statek a art ross trophy se jen pohrne...
A ještě mi to nedá a zareaguju na jeden gaisuv nesmysl - dělení pod sebe. Víš, zda se to možná neuvěřitelný, ale ty děti se neučí dělit proto, aby uměly dělit. Učí se to proto, že (pokud jsi to někdy zkusil, klidně vem papír a vydel si 792:17, je to fajn cvičení-a žádný, že skončis zbytkem, pěkně dopocitej periodu, ať vidíš, co všechno se tím cvičí) je to učí sčítat, nasobit, odcitat a dělit z hlavy. Musí to udělat bez chyby, jinak to nevyjde, takže je to cvičí v preciznosti. Učí je to, že mít v něčem jednotnej systém, je prospěšný. Učí je to, co je to univerzální algoritmus. Učí je to odhad při práci s čísly a posiluje vnímání výsledků. A především - připravuje je to na budoucí látku jako je dělení mnohočlenů a zlomky.
Tak vidíš, nechtěl jsem reagovat, ale nakonec jsem se neudržel. To se mi stává, když někdo píše scestný věci o matematice.
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.