Diskusní fórum
Zaregistrujte se ZDARMA nebo využijte výhody PROFI registrace. Více čtěte níže.
26.01.2019, 16:41
Jo jo, přesně tam.Scházeli se tam i lidi z kotle.Ještě mladej Pajky, Arpád,Bean atd. Za pultem byla i příjemná paní.Pěkná útulná hospůdka a super sortiment.Jídla,pití, všeho velký výběr.Všude před halou nádherná vůně klobás a párků.Tehdy jsem byl i u toho, když málem dostal Brada na bradu od kluků z kotle Krásný časy z mého mládí
26.01.2019, 16:35
Dívej, za jednu individuální hodinu jsem schopnej naučit gymnazistu měsíční učivo a ještě u toho budu pít kafe. To absolutně nejde srovnávat s výukou celý třídy. Když jsem měl studentku, co byla rok v zahraničí, doučil jsem jí roční učivo z nadstavbový matematiky (matice, determinanty, parametrický rovnice, komplexní čísla) za 3-4 sezení. Tj. 80 hodin výuky ve škole za 3-4x2 hodiny. Myslíte, že chceme 32 lidí ve třídě? Ne, taky bychom byli radši, kdyby bylo 16 lidí ve dvou třídách, ale on to snad někdo zaplatí? V ČR, kde se na financování škol kašle? (a pozor, vůbec teď nemyslím výši platů, o tom se absolutně nechci bavit)
A co se memorování týče... každou chvíli řešíme s kolegy spíš to, že všechno spadlo do opačnýho extrému - děcka se neumí naučit nazpaměť skoro nic a hroutí se z toho, že si mají pamatovat značky chemických prvků...
No a k tomu profilování - na ZŠ se výrazněji profilovat nejde, protože je to prostě ZŠ. A na střední škole se buď profiluju oborem jako takovým, nebo jsem na gymplu. A gympl je všeobecně vzdělávací škola (důraz na slovo "všeobecně"). Těžko můžu studenta profilovat, když sám ještě neví, co chce dělat, co mu půjde. Maturanti běžně v lednu netuší, na jakou VŠ si dají v únoru přihlášku (cca 20 z 25). A navíc - na gymplech se většinou vedou volitelný předměty a v tom je ta profilace. Třeba u nás (a nejsme sami) má maturant češtinu, dva cizí jazyky, matiku, tělocvik a 5 předmětů, který si sám zvolil v průběhu posledních 3 let studia. To je, řekl bych, sakra silná profilace.
Víc to fakt nejde. Kraje odmítají financovat víc profilovanou výuku - už tak na nás mají kecy. Takže dochází k "parádám" typu 25 lidí ve skupině na konverzaci z cizího jazyka, protože kraj nám odmítl rozdělení na 12 a 13.
A co se memorování týče... každou chvíli řešíme s kolegy spíš to, že všechno spadlo do opačnýho extrému - děcka se neumí naučit nazpaměť skoro nic a hroutí se z toho, že si mají pamatovat značky chemických prvků...
No a k tomu profilování - na ZŠ se výrazněji profilovat nejde, protože je to prostě ZŠ. A na střední škole se buď profiluju oborem jako takovým, nebo jsem na gymplu. A gympl je všeobecně vzdělávací škola (důraz na slovo "všeobecně"). Těžko můžu studenta profilovat, když sám ještě neví, co chce dělat, co mu půjde. Maturanti běžně v lednu netuší, na jakou VŠ si dají v únoru přihlášku (cca 20 z 25). A navíc - na gymplech se většinou vedou volitelný předměty a v tom je ta profilace. Třeba u nás (a nejsme sami) má maturant češtinu, dva cizí jazyky, matiku, tělocvik a 5 předmětů, který si sám zvolil v průběhu posledních 3 let studia. To je, řekl bych, sakra silná profilace.
Víc to fakt nejde. Kraje odmítají financovat víc profilovanou výuku - už tak na nás mají kecy. Takže dochází k "parádám" typu 25 lidí ve skupině na konverzaci z cizího jazyka, protože kraj nám odmítl rozdělení na 12 a 13.
26.01.2019, 16:26
Základní školy se svojí unifikací a direktivou nejlíp ze všeho naučí k odporu k učení se, který přesává být nástupem do ZŠ hrou a zábavou, ale stresem provázející povinností s trestem a negativní nálepkou v případě jakýhokoli selhání. Taková je i moje zkušenost a můj dojem po tom, co jsem tim prošel. V každým případě jsou země na světě, kde je to ještě horší. Většinou autoritativní a kolektivistický, kde štěstí a touhy jednotlivce nejsou důležitý.
26.01.2019, 16:26
Pokud jsi chodil po zápase na pivko do bufetu na "dvojce", můžu ti říct,že jsem ti ho natočil já sám osobně
Jukni na toto: odkaz
Jukni na toto: odkaz
26.01.2019, 16:22
Jen drobnost ke školství. V dnešní době, by se mělo dbát hlavně na kritické myšlení:
Kritické myšlení, kritický postoj nebo také kritičnost (z řeckého κριτικa (dlouhý řetězec byl zkrácen) - schopnost rozhodnout či rozlišit, od κρίνω/krinó - rozlišuji, soudím) znamená schopnost:
-nepodléhat prvnímu dojmu, obecnému mínění nebo naléhavosti nějakého sdělení,
-naivně nepřebírat tradované názory,
-dokázat zaujmout odstup a připustit odlišný pohled,
-vytvořit si vlastní názor na základě vědomostí a zkušeností jak vlastních, tak i jiných kvalifikovaných osob.
Kritické myšlení, kritický postoj nebo také kritičnost (z řeckého κριτικa (dlouhý řetězec byl zkrácen) - schopnost rozhodnout či rozlišit, od κρίνω/krinó - rozlišuji, soudím) znamená schopnost:
-nepodléhat prvnímu dojmu, obecnému mínění nebo naléhavosti nějakého sdělení,
-naivně nepřebírat tradované názory,
-dokázat zaujmout odstup a připustit odlišný pohled,
-vytvořit si vlastní názor na základě vědomostí a zkušeností jak vlastních, tak i jiných kvalifikovaných osob.
26.01.2019, 16:12
S tím, v jak žalostném stavu je školství souhlasím, ostatně důsledky toho všeho jsou zřetelné v tom, jak se lidi chovají nejen na diskuzních fórech. Omezenost se šíří geometrickou řadou a srážka s blbcem je v dnešní době skoro každodenním chlebem.
26.01.2019, 15:39
Specializaci je opravdu težké do základního vzdělání nacpat. Spíš to bylo myšleno jako jedna z cest oproti té katastrofě, co se děje nyní. Základní vzdělání by mělo maximálně otevřít možnosti pro výběr další specializace.
Jak k tomu napomáhá befel, který umím do další písemky, netuším.
Lepšího člověka to ze mě neudělalo. Nasranějšího rozhodně ano. Učitelé sotva stihaji opsat látku na tabuli a poté jí vyzkoušet. To nepovažuji za učení. To může opravdu dělat opice.
Samozřejmě nehovořím o všech. A za hlavni příčinu považuju přeplňené osnovy, znemožňující jakýkoliv individuální přístup. Zda za to může větný rozbor, nebo princip učení postavený na strachu a trestu, nechávám na posouzení povolanějším.
Jak k tomu napomáhá befel, který umím do další písemky, netuším.
Lepšího člověka to ze mě neudělalo. Nasranějšího rozhodně ano. Učitelé sotva stihaji opsat látku na tabuli a poté jí vyzkoušet. To nepovažuji za učení. To může opravdu dělat opice.
Samozřejmě nehovořím o všech. A za hlavni příčinu považuju přeplňené osnovy, znemožňující jakýkoliv individuální přístup. Zda za to může větný rozbor, nebo princip učení postavený na strachu a trestu, nechávám na posouzení povolanějším.
26.01.2019, 15:39
Tak jinak.Kohy v jeho příspěvku z 13.1. neřekl Doležala konkrétně,ale psal že vetovat můžeme pouze jednoho.Tomu už jsem porozuměl.Ale furt mi není jasné, proč na otázku myslím od alkáče, z jakého důvodu Doležala klub nevetuje, mu byla podána tato odpověď od Kohyho.Vetovat smíme pouze jednoho.To znamená, že klub už v té době vetoval jiného adepta.Tomu taky rozumím. Ale dneska jsem tu četl, že si klub může vetovat dle libosti,ale vždy jen jednoho.Tak proč by to nemohl být zrovna ten OSEL z Havlbrodu? Když libovolně tak libovolně. Prostě kus za kus.
26.01.2019, 15:21
Moje dcera vloni dokončila základku. Kdybych tu popisoval své pocity, bylo by to hodně smutné čtení. Jinde to samozřejmě může být lepší, ale moje zkušenost je taková, že ty učitelky jsou mimo školství těžko použitelné. Jak se říká, zadarmo drahé. Jsme na sportovních stránkách, tak uvedu 1 příklad - během celého druhého pololetí se holky na tělocviku ani jednou nepřevlekly; pokyn zněl - nějak se tu zabavte.
26.01.2019, 14:53
Nespletl ses? Jsem si prakticky jist, že Kohy ví, jak ten systém funfuje a nic takového jsem od něj nečetl.
K debatě o vzdělávání. Myslím, že základní vzdělání je základní a tady prostor pro specializaci a výběr předmětů moc nevidím. Dál naopak ano. Jinak ale budu do značné míry souhlasit s Pistonem, že je kladen až přílišný důraz na pouhé memorování látky a systém nenutí žáky učivo pochopit. Je divné, když učím neteř matematiku a za hodinu ji naučím víc, než do ní nacpe škola (střední) za týden. Tím se vůbec nechci strefovat do Zbyňka, co učitel to jiný přístup. Bohudík a zároveň bohužel. Každopádně vzdělávací systém jako celek imho dobře nefunguje.
Co se týká mateřského jazyka, jsem spíše konzervativní. Souhlas s úpravou velkých písmen, odstraněním archaismů atd. Jazyk se prostě vyvíjí. Ale rozhodně ne s odstraněním rozdílů v příčestí minulém či mně. To už není vývoj, to už je pro mě prasárna.
K debatě o vzdělávání. Myslím, že základní vzdělání je základní a tady prostor pro specializaci a výběr předmětů moc nevidím. Dál naopak ano. Jinak ale budu do značné míry souhlasit s Pistonem, že je kladen až přílišný důraz na pouhé memorování látky a systém nenutí žáky učivo pochopit. Je divné, když učím neteř matematiku a za hodinu ji naučím víc, než do ní nacpe škola (střední) za týden. Tím se vůbec nechci strefovat do Zbyňka, co učitel to jiný přístup. Bohudík a zároveň bohužel. Každopádně vzdělávací systém jako celek imho dobře nefunguje.
Co se týká mateřského jazyka, jsem spíše konzervativní. Souhlas s úpravou velkých písmen, odstraněním archaismů atd. Jazyk se prostě vyvíjí. Ale rozhodně ne s odstraněním rozdílů v příčestí minulém či mně. To už není vývoj, to už je pro mě prasárna.
26.01.2019, 14:23
Jóó,to byli nádherný časy hokeje v ČB.Tedy aspoň pro mě.V nějakém devadesátém čtvrtém jsem začal jezdit.Starej zimák,pokladny ve stavebních buňkách,klobásky před staďákem super,po zápasech občerstvení ve starej hospodě vedle zimáku.Vždy akorát dávali BBV, tak jsem s chutí pozoroval v opakovačce jak jsme před chvílí vyprovodili toho, nebo onoho.V kotli nadupanej Kaštan (ještě na druhé straně,pod hodinama).V nádherných modrobílích dresech se proháněli borci jako Ruda Suchánek, Ťoupalové,Arpád,Vošta,Olda Svoboda atd. Jako mladý ucha začínali Štrbič,Martínek,Šimi..... Nádhera,díky za připomenutí té doby
26.01.2019, 13:54
Můžeš si udělat z mého textu i takový závěr. Základní škola mi dala tolik, kolik bych se naučil sám za jeden rok domácí výuky.
Naopak VŠ mě bavila, nemusel jsem tam chodit. Rozhodně nepíšu, že se nemá nic učit. Klidně ať je výuky 2 x tolik. Ale ať si každý může vybrat. Mluvim o obrovském množství h.ven, které se musíš učit nazpaměť a které zapomeneš týden potom. Někoho toto asi obohatilo. Já říkám, že tento 200 let starý systém je zloděj času a zlo. Rozhodně to je na delší debatu a mám respekt ke všem, které základní škola bavila a výuku si užívali. Já bych raději pracoval s Karabachem v krematoriu, než koukal na otrávené učitele, které jejich práce sere.
Naopak VŠ mě bavila, nemusel jsem tam chodit. Rozhodně nepíšu, že se nemá nic učit. Klidně ať je výuky 2 x tolik. Ale ať si každý může vybrat. Mluvim o obrovském množství h.ven, které se musíš učit nazpaměť a které zapomeneš týden potom. Někoho toto asi obohatilo. Já říkám, že tento 200 let starý systém je zloděj času a zlo. Rozhodně to je na delší debatu a mám respekt ke všem, které základní škola bavila a výuku si užívali. Já bych raději pracoval s Karabachem v krematoriu, než koukal na otrávené učitele, které jejich práce sere.
26.01.2019, 13:53
No tak nevím,proč tu nedávno psal Kohy,že už nemůžeme vetovat Doležala.Jestli se to může měnit dle libosti,tak v čem je problém odstřihnout na naše zápasy toho zaujatého vejra? Napadá mě jen varianta,že se klubu jeho výkony líbí, nebo že alespoň nevybočují z normálu.Tak to ale potěš prd.l
26.01.2019, 13:51
26.01.2019, 13:32
26.01.2019, 13:15
Ano je to tak, viz článek, kterej tu nedávno někdo odkazoval: odkaz
Podle mě je to tak správně, i když asi málokdo to veto nějak často mění. Je třeba myslet na to, že není potenciální problém jen to, že by nějaký rozhodčí konkrétnímu klubu vědomě škodil, ale i to (a možná i spíše), že by nějakému konkrétnímu klubu připískával.
Podle mě je to tak správně, i když asi málokdo to veto nějak často mění. Je třeba myslet na to, že není potenciální problém jen to, že by nějaký rozhodčí konkrétnímu klubu vědomě škodil, ale i to (a možná i spíše), že by nějakému konkrétnímu klubu připískával.
26.01.2019, 12:58
A jak to tedy funguje v praxi?To že jako jeden tejden nám vadí rozhodčí X, tak ho vetujeme a druhej tejden nám vadí rozhodčí Y, tak se automaticky deaktivuje veto rozhodčího X a aktivuje se pro rozhodčího Y? A takhle furt dokola?To je panečku pěknej guláš.Já myslel že veto rozhodčího který klubu nevyhovuje je dlouhodobé.Ale jestli to funguje jak píšeš,tak mi tam prostě chybí to veto řezníka z Havlbrodu.
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.
Myslím, že tohle ofrňování nad naším systémem vzdělání plyne jen z toho, že jste nikdy neviděli, jak to probíhá jinde